از بین بردن باکتری و میکروب توسط گاز با PLC LOGO (فروش و پشتیبانی Atech)

از بین بردن باکتری و میکروب توسط گاز با PLC LOGO (فروش و پشتیبانی Atech)

از بین بردن باکتری و میکروب توسط گاز با PLC LOGO (فروش و پشتیبانی Atech)
پاکسازی هوا و محیط توسط گاز با  PLC LOGO

دید کلی:

پی ال سی LOGO زیمنس می تواند در مرغ داری ها و در جوجه کشی ها استفاده شود. در جوجه کشی ها با استفاده از گاز، باکتری و میکروب های روی لایه پوست تخم مرغ را از بین می برند تا از سرایت میکروب به جوجه ها جلوگیری به عمل بیاید با استفاده از LOGO! انتشار گازی که برای از بین بردن میکروب ها استفاده می شوند را کنترل می کنند. در یک سالن  مخصوص جوجه کشی و مرغ داری ویژه، گاز ضدعفونی کننده توسط یک دستگاه گرمایی الکتریکی تولید می‏شود. گاز موجود در سالن مرغ داری و جوجه کشی  باید پس از  گذشت مدت زمانی  توسط یک فن به طور کامل تخلیه شود.

توضیح برنامه:

روند انتشار گاز با فشردن شستی ON (I1) آغاز  می شود. دستگاه تولید کننده گاز (Q1) سریعا فعال می شود و بعد از گذشت 10 دقیقه توسط یک تایمر off-delay خاموش میگردد. گاز باید برای مدتی در سوله و انبار بماند تا روند کشتن میکروب‌ها با موفقیت انجام شود. بعد از 10 دقیقه فن تخلیه (Q2) شروع به کار می کند و اتاق را از وجود گاز پاک می کند. همچنین فن برای 10 دقیقه کار می کند که آن را با یک تایمر Off Delay تنظیم می کنیم. یک لامپ (Q3) نیز برای مشخص بودن حالت در حال کار دستگاه وجود دارد و تا زمانی که پروسه در جریان است لامپ روشن می ماند.

اگر کلید I1 را بیشتر از 3 ثانیه بفشاریم کار سیستم در هر مرحله ای که باشد متوقف می شود و خروجی های Q1 تا Q3 و تمامی زمان های تایمرها ریست می شوند. اتصال I1 به یک بلوک AND تضمین می کند که متوقف کردن پروسه باعث این نمی شود که Q1 و Q2 به صورت دلخواه شروع به کار کنند.

بعد از پایان هر پروسه یا هر وقفه این برنامه می تواند با زدن مجدد I1 دوباره شروع به کار کند و با زدن I2 به صورت مستقل می توان فن تخلیه را روشن و خاموش کرد.

قطعات استفاده شده:

ورودی I1: برای خاموش و روشن کردن دستگاه تولید کننده گاز (NO)

ورودی I2: کلید خاموش و روشن کردن فن (NO)

خروجی Q1: تولید گاز

خروجی Q2: فن تخلیه

خروجی Q3: لامپ اعلام وضعیت کاری

نظرات بازدیدکنندگان