پی ال سی دلتا- مقاله :معرفی سنسورهای آلتراسونیک و کاربرد آنها

پی ال سی دلتا- مقاله :معرفی سنسورهای آلتراسونیک و کاربرد آنها

پی ال سی دلتا-مقاله :معرفی سنسورهای آلتراسونیک و کاربرد آنها

فروش و پشتیبانی پی ال سی دلتا ایرانی

پی ال سی دلتا ایرانی  : در واقع  پی ال سی دلتا ایرانی یک محصوا کاملا ایرانی بومی است  پی ال سی دلتا ایرانی یک محصول مشابه دلتا تایوان است  .  پی ال سی دلتا ایرانی دارای یک نرم افزار برنامه نویسی مشابه دلتا را با نام  WPLSOFTدارد   ،  پی ال سی دلتا ایرانی در دو مدل پی ال سی دلتا ایرانی 14SS2 و  پی ال سی دلتا ایرانی 10ُSX تولید میگردد . ماژول های کمکی پی ال سی دلتا ایرانی 14sp و 16sp هستند . پی ال سی دلتا ایرانی  اکنون یک سوم قیمت مشابه خارجی است . پی ال سی دلتا ایرانی در دو مدل ترانزیستوری و رله ای تولید می گردد . 

سنسور آلتراسونیک برای اندازه گیری میزان فاصله،  امواج مافوق صوت (فرا صوت) استفاده میگردد. طرز کار این نوع سنسورها به اینشکل است که فاصله زمانی بین ارسال امواج تا دریافت سیگنال اکو را میزان گیری میکند  و با توجه به سرعت صوت در آن محیط، فاصله تا مانع را برآورد می کنند.

دو نمونه از سنسورهای ساخته شده توسط شرکت Migatron در شکل زیر آمده است:

 

پی ال سی دلتا ایرانی

 

طرز عملکرد این سنسور در شکل زیر به نمایش گذاشته ایم. امواج صوت به جسم مورد هدف فرستاده می شود و با برگشتن آن امواج، مقدار فاصله انداره گیری می شود. 

 

 

پی ال سی دلتا ایرانی

 

 

فرکانس مورد استفاده در سنسور آلتراسونیک معمولاً بین  60 و 40 کیلو هرتز است که خارج از بازه شنوایی انسان میباشد. فایده اصلی این سنسورها، تشخیص اجسام صرف نظر از رنگ، شکل و سطح آن ها به وسیله امواج مافوق صوت است. 

در حالتی که دو سنسور آلتراسونیک بسیار نزدیک هم قرار گیرد، ممکن است موج منعکس شده از جسم، به وسیله سنسور مجاور دریافت شود و موجب خطا شود، بنابراین باید فاصله سنسورها از هم برطبق اطلاعات موجود در دیتاشیت تنظیم گردد. 

 

 

پی ال سی دلتا ایرانی

  

امروزه سنسورهای آلتراسونیک یکی از ارکان مهم اتوماسیون صنعتی به شمار رفته و کاربردهای وسیع و گوناگونی در صنایع مختلف دارند. 

در شکل بعد سنسور آلتراسونیک وجود سرامیک و همچنین ارتفاع آن را چک می کند.

 

 

پی ال سی دلتا ایرانی

 

در شکل زیر برای تشخیص ارتفاع مایع درون منبع، از سنسور آلتراسونیک استفاده شده است. 

 

 

پی ال سی دلتا ایرانی

 

 

در شکل بعد برای تشخیص پر یا خالی بودن کارتن ها روی نوار نقاله، از سنسور آلتراسونیک استفاده شده است. 

 

 

پی ال سی دلتا ایرانی

نظرات بازدیدکنندگان